Łabędzie nieme

Łabędzie nieme

środa, 3 lutego 2016

Zimowe Ptakoliczenie 2016 (część trzecia)

Korzystając z tego, że nie poszedłem do szkoły (jak się później okazało, nie było lekcji), a mamy Zimowe Ptakoliczenie poszedłem... gdzież znowu jak nie nad Jeziorko Czerniakowskie.
Trasa tka sama jak zwykle, tylko że ptaki trochę inne.
Tym razem dostałem kwiczoły, gawrony, wrony siwe, sroki itd. Prezentem samym w sobie były dwa bieliki i dwa myszołowy - moje pierwsze drapieżniki w tamtym miejscu. Z innych ptaków miałem zięby (duuuuuuużo ich było :) ), 5 grubodziobów, 4 dzięcioły duże, 1 dzwoniec i nie wiele innych gatunków. Szkoda, bo dzień wcześniej miałem tam kowaliki i dzięciołka, których tym razem mi zabrakło. Ogólnie było fajnie, a i moje obserwacje na pewno się komuś przysłużą ;)

Lista gatunków:
Kos - 3
Kwiczoł - 9
Bogatka - ok.100
Modraszka - ok.35
Zięba - ok.40
Gil - 1 (moja życiówka :D)
Sroka - ok.25
Gawron - ok.40
Wrona siwa - ok.20
Gołąb miejski - ok.10
Mazurek - ok.10
Krzyżówka - 4
Dzięcioł duży - 4
Dzwoniec - 1
Grubodziób - 5
Kawka - ok.10
Myszołów - 2
Bielik - 2
Sójka - 5
Bażant - 5

Dzięciołek (Dendrocopos minor)

Kwiczoł (Turdus pilaris)
Dzięcioł duży (Dendrocopos major)
Mewa siwa (Larus canus)

Grubodziób (Coccothraustes coccothraustes)
 

 

Łabędź niemy (Cygnus olor)



I jeszcze na koniec...
Kilka dni wcześniej miałem przed szkołą... Jemiołuszki!!! Mój 147 gatunek.
Chodziłem za nimi trzy miesiące, a były przed szkołą...
Przy okazji chciałem podziękować koledze - Jankowi Ch. - dzięki za wsparcie Jasiu ;)


Jemiołuszka (Bombycilla garrulus)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz