Łabędzie nieme

Łabędzie nieme

środa, 3 lutego 2016

"STOP-em" na Kabatach po raz drugi (część czwarta - ostatnia)

W minioną sobotę byłem na wycieczce na Kabatach. Trochę się spóźniłem, ale w sumie nie za wiele straciłem. Na samym miejscu (jak ja doszedłem) był myszołów, krogulec i duże stadko makolągw. Przy karmniku same sikorki (podobno wcześniej były sosnówki, czubatka, srokosz i dzięcioł czarny). W każdym razie korzystając z okazji zabrałem się jeszcze na tamę w Dębem, aby szukać ptaków wodnych. Widzieliśmy piękne bielaczki (2 samce i 7 samic), poza tym gągoły i krzyżówki. Na niebie krążyła para bielików, krogulec i myszołowy. Tak więc podsumowując - dzień upłynął mi bardzo przyjemnie :)
Relacja Pana przewodnika z wycieczki na pola kabackie tutaj: http://stop.eko.org.pl/wp/blog/2016/02/01/relacja-z-wycieczki-ornitologicznej-na-pola-i-laki-w-okolicach-powsina-i-kabat-30-01-2016/


Widoki

J.W.

Gągoły (Bucephala clangula)

J.W.

J.W.

J.W.

Bielaczki (Mergus albellus) i Gągoły

Bielaczki i Gągoł

J.W.

Gągoły

J.W.

Bielaczki

Bielik (Haliaeetus albicilla)


I w ten sposób w ciągu jednego długiego wieczoru uzupełniłem cały miesiąc :)

2 komentarze:

  1. Super wycieczka. Dawno na takiej nie byłam... Ale u mnie sezon ptako-wycieczek zaczyna się niestety dopiero w marcu :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      W najbliższą niedzielę ruszamy do warszawskiego Lasku Bielańskiego...
      Pozdrawiam

      Usuń