Łabędzie nieme

Łabędzie nieme

wtorek, 24 listopada 2015

Zegrze zimą z rdzawo - ubogim przesłaniem

W ubiegłą niedzielę byłem nad Zegrzem. Oczywiście ze "STOP-em". Obiecywali nury, markaczki, lodówki, uhle i wszystko co morskie. Na przystanku byłem kilka minut prze 9:00. Osób stawiło się 14 więc żeby nie tracić czasu wsiedliśmy do samochodów i za 5 minut byliśmy na miejscu docelowym. Przywitały nas setki gągołów oraz moje pierwsze jakże długo wyczekiwane bielaczki. Później minutowa obserwacja zimorodka, który zawisnął w powietrzu niczym koliber - piękny widok. Gdzieś nad głową przeleciały trznadle, a ktoś widział ogorzałkę, niestety nie ja. Najlepsze miało nadejść... Nagle przewodnik zaczął krzyczeć, gdyż prosto w lunetę wleciał mu Nur, Nur rdzawoszyi!!! Widać go było gołym okiem. Coś na ząb i ruszyliśmy w kolejne miejsce. Szliśmy wałem, a od strony lasu objawiały się nam dzięcioł czarny, sójki i inna drobnica. Przewodnik miał rację, aby dojść do końca wału, gdyż tam czekały na nas strzyżyk śmigający niczym mysz oraz sikora uboga! Przeleciały czyże, przewodnik słyszał czeczotkę, a my wracaliśmy. W sumie widzieliśmy 5 kur (bielików) i jednego myszołowa (chyba). Schodząc z wału jeszcze widzieliśmy trzy nury rdzawoszyje. Zapakowałem się wraz z sympatycznymi ludźmi do samochodu i mieliśmy wracać kiedy zrodził się pomysł, by jechać do Arciechowa na lodówkę, która była jeszcze dzień wcześniej. Niestety my nie mieliśmy tego szczęścia. I tak jestem z siebie dumny, gdyż poprawiłem panów w oznaczeniu dzięcioła średniego oraz sam wypatrzyłem dwa zimorodki.

Zdjęcia sikory ubogiej i strzyżyka autorstwa Pana Marka Długosiewicza.

 


Strzyżyk









Sikora uboga











 
 
W ten sposób moja lista gatunków wzrosła do 142
 
Na blogu szykuję się powoli nowa zakładka :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz