Łabędzie nieme

Łabędzie nieme

wtorek, 20 października 2015

Europejskie Dni Ptaków 2015

Jak co roku pierwszy weekend października większości ptasiarzy kojarzy się z imprezą rangi europejskiej. Europejskie dni ptaków, bo o nich mowa, nie mogły mnie ominąć. Wykorzystałem możliwości wycieczek w najlepsze miejsca. W sobotę byłem nad Jeziorkiem Powsinkowskim i Wilanowskim. Tam z Panią Beatą szukaliśmy ptaków nad wodą i w lesie. I co... mnóstwo dzięciołów - średni, zielone, duże, i mój pierwszy dzięcioł czarny. Widzieliśmy dwa zimorodki tyle samo łabędzi niemych, kilka mew nie wspominając o krzyżówkach, łyskach i jednej kokoszce. Dzwońce, szpaki i sójki były w ilościach hurtowych. Odzywały się rudziki i kapturki. Widziałem też swoje pierwsze: czarnogłówkę i strzyżyka - cudowne maleństwo z podniesionym ogonkiem.
Następnego dnia byłem na Stawach Raszyńskich - standard. Pełno czapli siwych i białych, myszołów, krogulce, zimorodki, pełno czajek oraz jeden nieoznaczony drapol. I tak skończyła się impreza dwudniowa, a rozpoczęły się myśli gdzie następnym razem :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz